INFORMATII INTERNARE / DOCUMENTE NECESARE

Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iasi, acorda servicii medicale in regim Ambulatoriu, Internare de zi sau Internare continua pacientilor cu varsta mai mare de 18 ani, cu exceptia pacientilor transplantati din evidenta Compartimentului Transplant.

Conditiile de acordare a serviciilor medicale in spitalizare de zi si spitalizare continua:

1. IN REGIM DE SPITALIZARE DE ZI:

Cu programare:

    • pacienti programati telefonic;

    • printr-o internare precedenta (spitalizare de zi/ internare continua);

    • printr-o evaluare ambulatorie anterioara in ambulatoriul integrat al unitatii.

TELEFOANE PENTRU PROGRAMARI:


CABINET DE NEFROLOGIE 0720 550 384

CABINET TRANSPLANT RENAL 0726 730 884

CABINET MEDICINA INTERNA 1 0727 739 260

CABINET MEDICINA INTERNA 2 (GERIATRIE) 0728 854 445

CABINET UROLOGIE 0726 730 896

CABINET DIABET 0747 295 514

Documente necesare:

o buletin/ carte de identitate;

o card de sanatate;

o bilet de trimitere medic de familie/ medic specialist SAU

o scrisoare medicala de la o spitalizare de zi anterioara SAU bilet de externare de la o spitalizare continua anterioara;

o dovada de asigurat (cupon de pensie, certificat de handicap, chitanta, adeverinta salariat, adeverinta de asigurat).

2. IN REGIM DE SPITALIZARE CONTINUA:

a) Internare continua programata:

§ Printr-o internare precedenta sau in urma unei evaluari in Ambulatoriul integrat al unitatii

Documente necesare:

§ buletin/ carte de identitate;

§ card de sanatate;

§ bilet de trimitere medic de familie/ medic specialist SAU

§ scrisoare medicala de la o spitalizare de zi anterioara SAU bilet de externare de la o spitalizare continua anterioara;

§ dovada de asigurat (cupon de pensie, certificat de handicap, chitanta, adeverinta salariat, adeverinta de asigurat).

b) Internare in Urgenta:

NU ESTE NECESAR BILETUL DE TRIMITERE LA INTERNARE!

§ La internare NU sunt obligatorii buletinul/ cartea de identitate, cardul de sanatate si dovada de asigurat – aceste documente vor fi aduse pe parcursul internarii, pana la externare.

c) Transfer:

§ Avizul medicului de garda/ Sef Sectie;

§ Copie dupa FOCG din sectia din care se face transferul pacientului;

§ Cardul de sanatate pana la externare.

Indiferent daca ne vizitati pentru un tratament de cateva ore sau pentru o interventie chirurgicala ce necesita o internare de mai multe zile, ne dorim sa va simtiti cat mai confortabil.

Va incurajam sa intrebati personalul medical cu privire la orice fel de nedumerire sau indicatie de care aveti nevoie. .

Totodata, este indicat sa aveti in bagaj orice altceva care va ajuta sa va simtiti confortabil in vizita la spital, (laptop, tablete, carti, reviste, jocuri).

Personalul spitalului se va asigura ca beneficiati de conditii de cazare bune, insa la externare este obligatorie returnarea integral a bunurilor asigurate de spital.

Daca va pregatiti pentru operatie, cereti medicului dumneavoastra toate informatiile necesare inainte sau in timpul internarii.

Va garantam ca vom face toate eforturile pentru ca aceasta perioada stresanta sa treaca usor si fara probleme.

LA INTERNAREA IN SPITAL VA RECOMANDAM SA AVETI:

  • medicamente prescrise pentru boli cronice;

  • haine de schimb (pijama);

  • papuci de camera;

  • produse de igiena personala;

ASISTENTA MEDICALA IN SPITAL SE ACORDA

1. Ambulatoriul integrat cu cabinete in specialitatile:

- NEFROLOGIE;

- MEDICINA INTERNA;

- UROLOGIE;

2. Internare in regim de spitalizare de zi;

3. Internare in regim de spitalizare continua.

DOCUMENTE NECESARE IN MOD CURENT

PENTRU INTERNARE

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Dovada calitatii de asigurat - Talon de pensie / Adeverinta de salariat (in care sa fie specificat numarul de zile de concediu medical din ultimile 12 luni);

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Bilet de externare anterior / scrisoare medicala de la medicul specialist;

  • Consult medicina interna;

  • Oprirea medicatiei antiagregante / anticoagulante cu minim 7 zile inainte de internare (atunci cand se fac interventii chirurgicale);

  • Rezultatul unei uroculturi recente (nu mai veche de 2 saptamani);

SALARIATII SI COASIGURATII ACESTORA

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Adeverinta eliberata de angajator;

  • Adeverinta are valabilitate 3 luni.

PERSOANA FIZICA AUTORIZATA

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Dovada achitarii contributiei la asigurarile sociale de sanatate la zi;

  • Adeverinta are valabilitate 3 luni.

PENSIONARI

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Copie dupa decizia de pensionare (pentru pensionarii pe caz de boala);

  • Copie dupa ultimul talon de pensie sau adeverinta eliberata de institutia platitoare a pensiei;

  • Documente suplimentare, daca este cazul (copii dupa revizuiri medicale din ultimii ani pentru pierderea capacitatii de munca / invaliditate etc);

  • Adeverinta are valabilitate 2 ani.

PERSOANE BENEFICIARE DE INDEMNIZATIE SOMAJ

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Copie ultimul talon de somaj sau dupa adeverinta eliberata de institutiile care administreaza bugetul asigurarilor pentru somaj;

  • Adeverinta are valabilitate 6 luni.

COPII SUB 18 ANI

  • SPITALUL CLINIC "DR. C. I. PARHON" IASI NU ACORDA SERVICII MEDICALE PENTRU COPII SUB 18 ANI CU EXCEPTIA CELOR AFLATI IN OBSERVATIE PRIN PROGRAMUL NATIONAL DE TRANSPLANT RENAL.

PERSOANE FARA VENIT

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare(NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Adeverinta de la circa financiara sau de la primarie că nu au avut nici un venit ;

  • Dovada achitarii contributiei la asigurarile sociale de sanatate la zi;

  • Adeverinta are valabilitate 3 luni.

FEMEI INSARCINATE / LAUZE

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Adeverinta medicala sau copie dupa Certificatul de nastere al copilului;

  • Adeverinta de salariat (are valabilitate 1 an);

  • Copii + originale (care vor fi returnate) ale actelor:

- Certificat casatorie;

- Carte de identitate ambii parinti;

- Certificate de nastere ambii parinti;

- Livret de familie.

BOLNAVI CU AFECTIUNI INCLUSE IN PROGRAMELE NATIONALE DE SANATATE

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare(NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Adeverinta medicala eliberata de medicul curant sau de cel care coordoneaza programul de sanatate;

  • Adeverinta are valabilitate 1 an.

PERSOANE CU DIZABILITATI

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare ((NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

  • Copie dupa certificatul de persoana cu handicap sau cupon handicap valabilitate 1an;

PERSOANE IN CONCEDIU CRESTERE COPIL

  • In aceasta categorie intra persoane care se afla in concediu pentru cresterea copilului pana la doi ani si in cazul copilului cu handicap pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani;

  • Buletin Identitate / Carte de Identitate / Dovada Identitate;

  • CARD DE SANATATE – pentru urgente medico-chirurgicale nu este obligatoriu la internare, cardul de sanatate este obligatoiu la externare (NEPREZENTAREA CARDULUI DE SANATATE LA EXTERNARE OBLIGA PACIENTUL SA PLATEASCA LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE );

  • Copie dupa certificatul de nastere al copilului;

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie / specialist de ambulator;

CETATENII STRAINI PRIMESC SERVICII MEDICALE PRIN

COMPATIMENTUL PRIMIRE URGENTE DE SPECIALITATE

CETATENI DIN UNIUNEA EUROPEANA

ACTE OBLIGATORII

  • Pasaport / Act de identitate cu fotografie;

  • Card European de Asigurare de Sanatate ;

  • Adeverinta de asigurare de sanatate;

  • Permis sedere (studenti straini);

  • Adeverinta de salariat (daca este cazul);

  • Recomandari medicale.

CETATENI DIN AFARA UNIUNII EUROPENE

ACTE OBLIGATORII

  • Pasaport;

  • Adeverinta de Asigurare de Sanatate;

  • Permis sedere;

  • Adeverinta de salariat (daca este cazul);

  • Recomandari medicale;

INFORMATII PENTRU PERSOANE NEASIGURATE

In cazul in care persoana nu este gasita ca asigurata la Casa de Sanatate unde isi are domiciliul va avea urmatoarele cai de urmat pentru dobandirea calitatii de asigurat:

- Persoanele neasigurate care nu obtin venituri impozabile si nu se regasesc in categoriile enumerate mai jos: se vor prezenta cu adeverinta din care sa rezulte ca nu obtin ca nu obtin venituri impozabile, eliberate de catre Administratia Financiara pentru cei din mediul urban sau de catre Serviciul Financiar din cadrul Primariilor din mediul rural;

- Salariat – se adreseaza angajatorului pentru a solicita acestuia depunerea la CAS Iasi a declaratiei lunare cu lista salariatilor ( anexele 2a, 2b si 2c) in format electronic si listat , in conformitate cu prevederile Ordinului CNAS 617/2007 modificat si completat de Ordinul CNAS 854/2008. Salariatii pentru care nivelul contributiilor lunare este 0, cu exceptia situatiei in care se afla in somaj tehnic de pana la 3 luni ( OUG 28/2009) sau concediu medical ( OUG 158/2005);

- Persoanele fara venituri aflate in intretinerea unui salariat se adreseaza angajatorului pentru a solicita acestuia luarea in evidenta in aceasta categorie si transmiterea la CAS Iasi a declaratiei lunare cu lista coasiguratilor ( anexele 2a, 2b, si 2c) in format electronic si listat , in conformitate cu preverile Ordinul CNAS 617/2007 modificat si completat de Ordinul CNAS 854/2008 . Statutul de coasigurat nu este implicit ci se obtine de la momentul solicitarii si al demonstrarii cu documente justificative ( certificat de casatorie, declaratie ca nu obtin venituri impozabile, declaratie de luare in intretinere de catre salariat ) ca se pot incadra in aceasta categorie;

- Persoanele beneficiare de ajutor social se vor adresa serviciilor de asistenta sociala din primarii pentru a solicita acestuia depunerea la CAS Iasi declaratiei lunare cu lista persoanelor beneficiare , in acelasi format ca la declaratiilor angajatorilor ( doar anexele 2a si 2b) in format electronic si listat. Categoria inscrisa in dreptul acestor persoane va fi TAS;

- Persoanele aflate in perioada de crestere copil pana la 2 ani sau 3 ani in cazul copiilor bolnavi se vor adresa Agentiei Judetene pentru Prestatii Sociale ( Directia Muncii) pentru a solicita acestuia depunerea la CAS Iasi a declaratiei lunare cu lista persoanelor beneficiare , in acelasi format ca la declaratiile angajatorilor ( doar anexele 2a si 2b) in format electronic si listat. Categoria inscrisa in dreptul acestor persoane va fi CIC;

- Persoanele fizice autorizate, membrii in asociatii familiale, persoanele care obtin venituri agricole, cetatenii straini sau cetatenii romani cu domiciliul in strainatate se adreseaza serviciului de evidenta asigurati din cadrul CAS in vederea platii contributiei de asigurare pe baza de declaratie;

- Persoanele care obtin venituri din dividende, dobanzi, inchiriei, drepturi de proprietate intelectuala, precum si alte categorii de persoane care obtin alte categorii de venituri – daca nu sunt declarati, liber profesionisti , someri sau cu venituri agricole , se adreseaza serviciului de evidenta asigurati din cadrul CAS Iasi in vederea platii contributiei de asigurare pe baza de declaratie;

- Persoanele fara venituri aflate in intretinerea unui asigurat care obtine alte venituri decat cele de natura salariala se adreseaza direct la CAS pentru luarea in evidenta . Statutul de coasigurat nu este implicit ci se obtine de la momentul solicitarii si al demonstrarii cu documente justificative ( dovada asigurarii intretinatorului, certificat de casatorie, declaratia ca nu obtin venituri impozabile ) ca se pot incadra in aceasta categorie;

- Bolnavii aflati sub tratament in cadrul unui Program National de Sanatate se vor adresa medicului coordonator al programului cu solicitarea inscrierii in raportarea lunara catre CAS Iasi. Bolnavii care urmeaza tratamentul prescris de medicul curant ( de familie sau specialist ) se vor adresa direct la CAS Iasi cu adeverinta de la medicul respectiv;

- Femeile gravide sau lehuze se adreseaza direct la CAS cu adeverinta eliberata de medic sau certificatul de nastere al copilului , dupa caz, precum si adeverinta din care rezulta ca nu obtin venituri sau ca obtin venituri sub nivelul salariului minim brut pe economie;

- Persoanele cu handicap precum si tinerii pana in 26 de ani care provin din sistemul de protectie a copilului se vor adresa Directiei Generale de asistenta Sociala si Protectie a Copilului pentru inscrierea in raportarea lunara catre CAS Iasi;

- Pensionarii care nu se regasesc ca persoane asigurate raportate de catre CJP Iasi si nu obtin alte venituri impozabile se vor adresa la CAS Iasi cu cuponul de pensie sau alt document care demonstreaza incadrarea in acesta categorie;

- Persoanele beneficiare de legi speciale si nu obtin venituri impozabile vor prezenta la CAS Iasi documente care demonstreaza incadrarea in aceasta categorie;

- Persoanele care nu se regasesc in baza de date a Cas Iasi se vor prezenta la CAS Iasi cu actul de identitate ( certificat de nastere, carte de identitate ) pentru luarea in evidenta;

- Elevii , studentii, masteranzii sau doctoranzi , cu varsta pana in 26 de ani se vor adresa institutiilor de invatamant pentru inscrierea in baza de date comunicata catre CAS Iasi. Elevii sau studentii care se afla in evidenta altor case de asigurari , vor comunica acestora dovada incadrarii in categorie ( adeverinta sau carnet elev sau student ) pentru luarea in evidenta si validare ca asigurat in SIUI. In cazul persoanelor care studiaza intr-un alt stat membru UE, actul doveditor il constituie adeverinta de studii tradusa si legalizata in care sa fie inscrise explicit coordonatele in timp ale anului universitar;

- Persoanele expulzate sau returnate sau sunt victime ale traficului de persoane vor comunica la Cas Iasi adeverinta sau legitimatia eliberata de institutia abilitata;

- Persoanele care nu se identifica in categoriile enumerate anterior se vor adresa la CAS Iasi pentru consiliere si incadrarea intr-o categorie de asigurat.

PERSOANELE CARE NU POT FACE DOVADA CALITATII DE ASIGURAT PLATESC LA CASIERIA SPITALULUI CONTRAVALOAREA SERVICIILOR MEDICALE ACORDATE.