BIROUL MANAGEMENTUL CALITATII
Centrala Telefonica: 0232 267 555 / 0332 409 877 / 0332 409 876 / 0372 761 376
TELEFON INTERIOR:
BIROUL MANAGEMENTUL CALITATII: 105
EXTRAS DIN REGULAMENTUL ROF
Art. 44 Biroul Managementul Calitatii are in principal urmatoarele obiective:
a) pregateste si analizeaza Planul anual al managementului calitatii;
b) coordoneaza activitatile de elaborare a documentelor sistemului de management al calitatii:
b1) manualul calitatii;
b2) procedurile;
c) coordoneaza si implementeaza programul de acreditare a tuturor serviciilor oferite in cadrul unitatii, pe baza procedurilor operationale specifice fiecarei sectii, laborator etc. si a standardelor de calitate;
d) coordoneaza si implementeaza procesul de imbunatatire continua a calitatii serviciilor;
e) colaboreaza cu toate structurile unitatii in vederea imbunatatirii continue a sistemului de management al calitatii;
f) implementeaza instrumente de asigurare a calitatii si de evaluare a serviciilor oferite;
g) asigura implementarea strategiilor si obiectivelor referitoare la managementul calitatii declarate de manager;
h) asigura implementarea si mentinerea conformitatii sistemului de management al calitatii cu cerintele specifice;
i) coordoneaza activitatile de analiza a neconformitatilor constatate si propune managerului actiunile de imbunatatire sau corective ce se impun;
j) coordoneaza analizele cu privire la eficacitatea sistemului de management al calitatii;
k) asigura aplicarea strategiei sanitare si politica de calitate a unitatii in domeniul medical in scopul asigurarii sanatatii pacientilor;
l) asista si raspunde tuturor solicitarilor managerului pe domeniul de management al calitatii
Atributiile membrilor structurii de calitate:
- stabilesc procesele necesare functionarii SMC;
- raspund de indeplinirea “Politicii privind calitatea”;
- dezvolta obiectivele generale din “Politica privind calitatea”, transpunandu-le in obiective specifice cuprinse in “Programul de management de calitate”, monitorizeaza realizarea acestora;
- elaborareaza Manualului Calitatii si a Procedurilor de sistem, in conformitate cu standardele, alese ca modele de referinta.
- analizeaza stadiul functionarii SMC si are autoritatea de a lua masurile necesare pentru imbunatatirea continua a SMC;
- analizeaza si verifica Manualul Calitatii si procedurile de sistem din cadrul SMC si reviziile ulterioare ale acestora;
- coordoneaza elaborarea Programelor de management;
- aplica prevederile documentelor SMC care-i revin;
- asigura promovarea in cadrul organizatiei a conceptului de orientare catre pacient si de constientizare a personalului in ceea ce priveste satisfacerea cerintelor pacientilor;
- coordoneaza activitatile de instruire si sensibilizare a personalului in domeniul SMC;
- urmaresc implementarea si eficacitatea actiunilor corective/preventive intreprinse in cadrul SMC;
- elaboreaza planul anual de audituri interne;
- efectueaza audituri interne, pentru a determina in ce masura SMC este conform cu referintele SR EN ISO 9001: 2008;
- urmaresc dezolvarea reclamatiilor sosite de la partile interesate;
- coordoneaza activitatile de tinere sub control a documentelor sistemului calitatii in Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iasi: proceduri operationale, instructiuni de lucru, fise post, formulare si inregistrari;
- participa la analiza efectuata de management cu privire la functionarea si eficienta SMC si intocmesc Raportul privind functionarea SMC;
- supravegheaza mentinerea conditiilor de certificare;
- verifica Fisele de neconformitate in vederea aplicarii deciziei;
- tine evidenta neconformitatilor;
- emit si coordoneaza emiterea de “Raport de actiuni corective”, pentru actiuni corective specifice activitatii de asigurare a calitatii;
- urmaresc implementarea actiunilor corective/preventive si a solutiilor rezultate din Rapoartele de actiuni corective, din fisele de neconformitate si respectiv, din Rapoartele de audit;
- asigura circulatia in Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iasi numai a reglementarilor/prevederilor legale in vigoare;
- raspund de eficienta si calitatea documentelor si inregistrarilor intocmite;
- raspund de calitatea auditurilor efectuate in spital, in legatura cu respectarea si implementarea SMC;
- raspund sub propria semnatura de exactitatea datelor raportate;