Centrala Telefonica: 0232 267 555 / 0332 409 877 / 0332 409 876 / 0372 761 376 TELEFON INTERIOR:
Art. 44 Biroul Managementul Calitatii are in principal urmatoarele obiective: a) pregateste si analizeaza Planul anual al managementului calitatii; b) coordoneaza activitatile de elaborare a documentelor sistemului de management al calitatii: b1) manualul calitatii; b2) procedurile; c) coordoneaza si implementeaza programul de acreditare a tuturor serviciilor oferite in cadrul unitatii, pe baza procedurilor operationale specifice fiecarei sectii, laborator etc. si a standardelor de calitate; d) coordoneaza si implementeaza procesul de imbunatatire continua a calitatii serviciilor; e) colaboreaza cu toate structurile unitatii in vederea imbunatatirii continue a sistemului de management al calitatii; f) implementeaza instrumente de asigurare a calitatii si de evaluare a serviciilor oferite; g) asigura implementarea strategiilor si obiectivelor referitoare la managementul calitatii declarate de manager; h) asigura implementarea si mentinerea conformitatii sistemului de management al calitatii cu cerintele specifice; i) coordoneaza activitatile de analiza a neconformitatilor constatate si propune managerului actiunile de imbunatatire sau corective ce se impun; j) coordoneaza analizele cu privire la eficacitatea sistemului de management al calitatii; k) asigura aplicarea strategiei sanitare si politica de calitate a unitatii in domeniul medical in scopul asigurarii sanatatii pacientilor; l) asista si raspunde tuturor solicitarilor managerului pe domeniul de management al calitatii Atributiile membrilor structurii de calitate: - stabilesc procesele necesare functionarii SMC; - raspund de indeplinirea “Politicii privind calitatea”; - dezvolta obiectivele generale din “Politica privind calitatea”, transpunandu-le in obiective specifice cuprinse in “Programul de management de calitate”, monitorizeaza realizarea acestora; - elaborareaza Manualului Calitatii si a Procedurilor de sistem, in conformitate cu standardele, alese ca modele de referinta. - analizeaza stadiul functionarii SMC si are autoritatea de a lua masurile necesare pentru imbunatatirea continua a SMC; - analizeaza si verifica Manualul Calitatii si procedurile de sistem din cadrul SMC si reviziile ulterioare ale acestora; - coordoneaza elaborarea Programelor de management; - aplica prevederile documentelor SMC care-i revin; - asigura promovarea in cadrul organizatiei a conceptului de orientare catre pacient si de constientizare a personalului in ceea ce priveste satisfacerea cerintelor pacientilor; - coordoneaza activitatile de instruire si sensibilizare a personalului in domeniul SMC; - urmaresc implementarea si eficacitatea actiunilor corective/preventive intreprinse in cadrul SMC; - elaboreaza planul anual de audituri interne; - efectueaza audituri interne, pentru a determina in ce masura SMC este conform cu referintele SR EN ISO 9001: 2008; - urmaresc dezolvarea reclamatiilor sosite de la partile interesate; - coordoneaza activitatile de tinere sub control a documentelor sistemului calitatii in Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iasi: proceduri operationale, instructiuni de lucru, fise post, formulare si inregistrari; - participa la analiza efectuata de management cu privire la functionarea si eficienta SMC si intocmesc Raportul privind functionarea SMC; - supravegheaza mentinerea conditiilor de certificare; - verifica Fisele de neconformitate in vederea aplicarii deciziei; - tine evidenta neconformitatilor; - emit si coordoneaza emiterea de “Raport de actiuni corective”, pentru actiuni corective specifice activitatii de asigurare a calitatii; - urmaresc implementarea actiunilor corective/preventive si a solutiilor rezultate din Rapoartele de actiuni corective, din fisele de neconformitate si respectiv, din Rapoartele de audit; - asigura circulatia in Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iasi numai a reglementarilor/prevederilor legale in vigoare; - raspund de eficienta si calitatea documentelor si inregistrarilor intocmite; - raspund de calitatea auditurilor efectuate in spital, in legatura cu respectarea si implementarea SMC; - raspund sub propria semnatura de exactitatea datelor raportate; |
APARAT FUNCTIONAL >